Nedanstående information har annonsören lämnat och ligger till grund för den obligatoriska märkning och det transparensmeddelande som ska finnas i anslutning till all politisk reklam.
Om du som läsare har tagit del av politisk reklam i Markeriet AB’s (Lokala Livet Media) tidningar som inte uppfyller kraven i EU:s förordning om politisk reklam kontakta utgivaren nedan.
TTPA – Transparensmeddelande politiska reklammeddelanden >>>
Transparensmeddelande
1. Sponsorns identitet:
Företagsnamn eller för- och efternamn, e-postadress, postadress, etableringsort samt organisations eller registreringsnummer.
Miljöpartiet de gröna i Åtvidaberg
atvidaberg@mp.se
Bäckstigen 17, 58595 Linköping
Åtvidaberg
8025381446
2. Den enhet som ytterst kontrollerar sponsorn (om tillämpligt):
Företagsnamn eller för- och efternamn, e-postadress, postadress, etableringsort samt registreringsnummer.
Miljöpartiet de gröna i Åtvidaberg
atvidaberg@mp.se
Bäckstigen 17, 58595 Linköping
Åtvidaberg
8025381446
3. Enhet som betalar för det politiska reklammeddelandet:
Företagsnamn eller för- och efternamn, e-postadress, postadress, etableringsort samt registreringsnummer.
Miljöpartiet de gröna i Åtvidaberg
atvidaberg@mp.se
Bäckstigen 17, 58595 Linköping
Åtvidaberg
8025381446
4. Publiceringsperiod:
Den tidsperiod under vilken det politiska reklammeddelandet ska publiceras – från startdatum till slutdatum (t.ex. från reklamstart till valdag).
Under december då Åtvidabergsplatsens sista nummer publiceras
5. Totalt värde för politiskt reklammeddelande:
Den tidsperiod under vilken det politiska reklammeddelandet ska publiceras – från startdatum till slutdatum (t.ex. från reklamstart till valdag).
1.350 kronor
6. Totalt värde för hela reklamkampanjen:
Det sammanlagda beloppet för hela den politiska reklamkampanjen i Sverige – oavsett kanal, publicist eller media. Ange totalt budgeterat belopp.
1.350 kronor
7. Källan till finansieringen:
Ange om beloppen eller förmånerna kommer från offentlig och/eller privat källa, samt om dessa härrör från ett land inom EU eller utanför EU.
Lokalavdelningens budget, som finansieras genom kommunalt partistöd
8. Källan till finansieringen:
Redogör för den metod som använts för att beräkna de sammanlagda beloppen och värdena enligt punkterna 5 och 6 – till exempel budgeterat belopp exklusive mervärdesskatt för kampanjen, eller annan beräkningsmetod som annonsören använt.
Det är beloppet som faktureras oss för annonsen
9. Koppling till val eller process:
Ange vilket val, folkomröstning eller lagstiftningsprocess reklamen är kopplad till (t.ex. ”Kommunvalet 13 september 2026”). Specificera namn, nivå och datum för valet eller initiativet.
Kommunvalet 13 september 2026
10. Länkar till officiell information:
Länk till webbplats med officiell information om hur man deltar i det aktuella valet eller folkomröstningen, t.ex. www.val.se.
Det är inga länkar kopplade till annonsen
Namn på uppgiftslämnaren:
Linda Ivarsson




